وبسایت رسمی مسعود فراستی
سینما تحلیل (دوره جدید)

سینما تحلیل


کافه ژی برگزار می کند.
جلسات تحلیل فیلم با مسعود فراستی
جمعه ها (از ساعت ۲ تا ۴:۳۰ بعدازظهر)
تاریخ شروع ثبت نام یکم تا پنجم مرداد ماه (فقط به صورت حضوری)
تاریخ شروع کلاس ها از ۶ مرداد ماه
شرایط ثبت نام: دوره یک‌ماهه (۲ فیلم: «ساراباند» (اینگمار برگمان) و «زندگی دوگانه ورونیک» (کریشتوف کیشلوفسکی))
آشنایی با مبانی و اصول پایه ای سینما و نقد فیلم برای شرکت در کلاس ها الزامی است.
شهریه دوره یک‌ماهه: دویست هزار تومان
(دوره یک ماهه شامل ۴ جلسه می‌باشد و ۲ فیلم اعلام شده تحلیل میشوند)
× لازم به ذکر است که فیلم های جلسات بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد ×

تماس با ما:

خیابان وزرا (خالد اسلامبولی)،  خیابان هشتم، پلاک ۱۱, کافه ژی
شماره تماس : ۸۸۱۰۰۱۸۸ ۰۲۱ 

 ساعات  کاری  :  
روز های عادی   ۱۱:۰۰ الی ۲۳:۱۵
روز های تعطیل ۱۶:۰۰ الی ۲۳:۱۵

21 دیدگاه

۹۴/۸/۱۶

میلاد
۹۴/۸/۱۷ - ۲۲:۳۲
58
پاسخ
استاد واقعا در مورد فیلم مختار، کم لطفی میکنید. دیگه از فیلم امام علی که کمتر نبود. واقعا تو سریال های تاریخی کدوم فیلم در حد و اندازه ی فیلم مختاره؟
شما البته بازی فریبرز عرب نیا رو پیشتر در فیلم خوب توصیف کرده بودید
محمد
۹۴/۸/۲۲ - ۱۶:۲۲
113
پاسخ
چقدر مصاحبه خوبی بود.
مدتی بود مصاحبه سینمایی به این خوبی نخوانده بودم.
دقیق، جسور، واقف به جزئیات و کاملاً تحلیلی.
عالی.
حسین
۹۴/۸/۲۸ - ۲۱:۵۲
222
پاسخ
فراستی ترکیبی از عقده حقارت و خود شیفتگی است که دو روی ظاهرا متضاد یک سکه اند.
مییمی
۹۴/۹/۵ - ۱۶:۳۶
06

بفرما رئییس بیا شما نقد کن ...

حسین
۹۴/۹/۵ - ۰۷:۳۰
27
پاسخ
آقا من به خاطر کامنت قبلیم عذر خواهی میکنم
احسان
۹۴/۹/۷ - ۰۱:۱۴
20
پاسخ
بچه های آسمان:
دوستی برای نوشتن مقالهُ ابتدا نتیجه گیری را می نوشت و سپس بدنبال متنی برای رسیدن به آن نتیجه بود...
بچه های آسمان فیلمی جعلی است...مجموعه ای از تصاویر کارت پستالی در ذهن فیلمساز...و برای رسیدن به این تصاویر داستان ذبح می شود...جمع کردن ماهی ها از کف حیاط و آن نمای ساختگی High Angel از جمع کردن ماهی ها...تمامی داستان به سمت مجموعه ای از تصاویر از پیش شکل گرفته پیش می روند...بچه های آسمانُ، رنگ خدا و ... مشکل اساسی شان همین است...
احسان
۹۴/۹/۹ - ۰۰:۲۷
01
پاسخ
تنها جایی که هنرپیشه ها(!)ی ایرانی پولی بابت کارشان نمی گیرند تیزر هایی است که پیش از نمایش فیلم پخش می شود...چون قبلا یا بعدا برای ایشان سود داشته یا خواهد داشت...لطفا فیلم ها را کپی نکنید و در سینما ببینید....همین...اگر حقیقت مبنای انجام هر عملی باشد این کپی کردن فیلم های بی ارزش در جهت تخته شدن دکان بازاریان سینما خواهد بود...سینما در این سرزمین باید یک سینمای دهاتی و معمولی و بی ادعا باشد..
احسان
۹۴/۹/۹ - ۰۰:۳۰
05
پاسخ
دو عامل نابودی هنر را باعث شدند:
دانشگاه های هنری...فستیوال های هنری
من
۹۴/۹/۱۴ - ۰۰:۲۵
21
پاسخ
بعضی حرفاش خوب و دقیق بود
بعضیش هم گیر الکی و کشکی
مثل همیشه
امیر زارعی
۹۴/۹/۲۹ - ۰۲:۱۰
22
پاسخ
درباره مختار اینجور نگید لطفا حالا چون پول خرجش کردن شما باهاش مخالفی؟ خدایی تیتراژ اولش می ارزه به کل فیلمای تاریخی ایرانی بعدشم پس مخاطب ایرانی چه گناهی کرده یعنی ما حق نداریم فیلم تاریخی رو پرده ببینیم؟ اونم چون این فیلما به درد سینمای ما نمیخوره و میبلعتش؟
شاهین
۹۴/۱۰/۱۳ - ۰۶:۴۷
00
پاسخ
بله ... این نشون میده اوردن یه کارگردان اجتماعی برای یه کار تاریخی اجتماعی معنوی کار اشتباهیه ... من فک کردم موسیقی فیلم کپی است چون واقعا چیز جدیدی در موسیقی نبود ... به غیر از صحنه سپاه ابرهه دیگه هیچ جذابیتی نداره ... این فیلم هیچ کمکی به بهبود وجهه اسلام نخواهد کرد , حتی ملک سلیمان هم ازش جلوتره
احسان
۹۴/۱۲/۲ - ۲۲:۰۳
10
پاسخ
جشنواره ای تهی از هنر.....پر از پوچی....تهی از فرمت سینمایی
احسان
۹۴/۱۲/۵ - ۰۱:۵۳
10
پاسخ
بازتاب گرایی و انعکاس واقعیت در کلاسیسیسم که مدرنیست ها آن را تقلیل گرا و پوچ دانستند...زیباشناسی صوری و ستایش سبک محوری در هنر بی خاصیت مدرن و رویکرد موضوع محوری،بومی گرایی و هنرمند ستایی در هنر پست مدرن...پیوند ادبیات وزین و سینمای کلاسیک با اسامی پر طمطراق در کنار پاورقی های نشریات زرد و اسامی معمولی موج نو و واقعیت ملموس و خشک و خشن نئورئالیسم...
هنر در دوران مرگ طی طریق می کند...هر کسی با توجیه شخصی به مرگ آن کمک کند خواه ناخواه ستایش خواهد شد...جدایی نادر از سینما...شروع مدرن ادامه کلاسیک و پایان باز باز باز....ملغمه...
احسان
۹۴/۱۲/۱۱ - ۲۳:۰۰
10
پاسخ
به جرات می توان گفت در این سال ها معدودند انسان هایی که در کنج آتلیه هایشان یا در یک روستای بدور افتاده لحظاتی هنرمند هستند....فقط لحظاتی...و این ویژگی است..
احسان
۹۴/۱۲/۲۱ - ۲۰:۲۷
10
پاسخ
۹۹ درصد بازیگران جوان و میانسال حال حاضر سینمای ایران در یک قاب عکس نیز فاقد کاراکتر هستند..پشت صورت هاُ، چیزی نهفته نیست...مقایسه کنید با تصاویری از مارلون براندو...همفری بوگارت...کرک داگلاس....
احسان
۹۵/۱/۱۶ - ۰۰:۰۷
10
پاسخ
از جان فورد رسیدیم به کوینتین تارانتینو....از بیلی وایلدر رسیدیم به وودی آلن....از مارلون براندو به جانی دپ.....از هیچکاک به جان وو....از برگمان به لوک بسون....از سندباد به ارباب حلقه ها....از یوهان کرایف به رونالدو...
میلاد
۹۵/۵/۲۰ - ۱۶:۳۲
00

چه مقایسه هایی کردی!من فقظ با تیکه ی وودی آلنت موافق نیستم!به نظرم وودی آلن واسه خودش سبک و تفکری داره

امید
۹۵/۴/۱۷ - ۰۳:۴۰
00
پاسخ
کاری به جواب های فراستی ندارم، ولی مصاحبه کننده حس میشه که داره بحث رو جهت له کردن مجیدی پیش میبره. آیا مهرنامه درباره فرهادی و کیارستمی با فراستی صحبت نمی کنه؟!
احسان
۹۵/۴/۲۳ - ۲۲:۵۱
00
پاسخ
معضل اصلی کم سوادی است...نه بی سوادی...بی سواد ها که ادعایی ندارند...کشاورز سر زمین ادعایی در سینما ندارد...آنکه چهار تا کلاس هنر رفتهُ،آنکه دانشکده رفته،آنکه ورک شاپ رفته،آنکه عکس سلفی با تام کروز گرفته مدعی است....فلان به اصطلاح بازیگر...فلان به اصطلاح فیلمساز مدعی هستند....و یک نفر نیست فریاد بزند کدام هنرمند؟کدام ما هنرمندیم؟کودکی نیست که حقیقت را ببیند و فریاد بزند پادشاه که لباس تنش نیست....سینمای ایران محل تجمع کم سواد هاست.....پنجاه درصد فقط اسم اوزو،هیوستن،وایلدر را شنیده اند...چهل درصد اسم آیزنشتاین...سی درصد گدار....بیست درصد ماکس افولس...ده درصد کلود شابرول....کدام هنرمند...
احسان
۹۵/۴/۲۴ - ۱۴:۰۲
01
پاسخ
جان فدای همان نقال های قدیمی قهوه خانه ها...بخشی از تصویر را روایت می کردند و بخشی را به خلاقیت ما می سپردند....سینماگران فعلی نه تنها چیز خاصی روایت نمی کنند که خلاقیت و تصورمان را هم نابود می کنند.....
احسان
۹۵/۶/۲۳ - ۰۲:۰۹
10
پاسخ
نقد نیاز جامعه ای ست که توان تجزیه و تحلیل در آن ریشه دارد.
All Rights Reserved by MassoudFarassati.com 2012

© Deyhim

info@massoudfarassati.com