وبسایت رسمی مسعود فراستی
زندگان، مردگان
برد تاريخي تيم ملي ايران، برد خيلي‌ها بود و باخت بعضي‌ها. تيم ديپلماسي فعال ايران هم ملي بود- و ملی عمل کرد- و هم جهاني. اول ملي و بعد جهاني.

اين تيم شگفت‌انگيز در كوتاه‌ترين فرصت ممكن دیپلماسی منفعل ما را به دیپلماسی فعال و چهره مخدوش شده،خشن و منزوی ما را به چهره‌يي قوي، با شعور و با انعطاف تبديل كرد. اين تيم ظريف با حق داشتن و پافشاري بر آن پیروز شد و با تدبير اندازه نگه‌ داشت و اين را به جهانیان هم عرضه كرد كه هر گاه آنها هم حق داشته باشند، بايد از آن سود بجويند و زياده خواهي نكنند و اندازه نگه دارند. اين است بازي برد- برد.

تیم ما بر این اصل پا فشرد که داشتن انرژي هسته‌يي حق ما است و حق همه ملت‌هاي جهان و نه بعضي از آنها.

اين تيم ملي با تكيه بر منافع ملي با داشتن استراتژي دقيق و سنجيده در يك مصاف سخت، پيچيده و نفس‌بر حريفان جهاني را به ميدان استراتژي خود آورد و با تاكتيك‌هاي مناسب و با شكاف انداختن بين آنها، بازي باخته ما را در عرصه ديپلماسي جهاني به بازي برد- برد بدل كرد. اين كاري سترگ بود و تاريخي.

اين برد ، برد ايستادگي روي اصول بود و سازش روي فروع. زندگي و واقعيت به ما مي‌آموزد كه براي سازش نكردن روي اصول، بايد روي فروع نرمش داشت و سازش كرد. كساني كه با ژست دروغين سازش‌ناپذيري، فرق اصل و فرع را نمي‌دانند و سازش های كوچك را نمي‌فهمند قطعا روي چيزهاي بزرگ- روي اصول- مجبور به سازش مي‌شوند و باج دادن. اينان بايد بدانند كه زندگي سراسر مبارزه است و سازش. پيشروي است و عقب‌نشيني. زندگي وحدت و مبارزه اضداد است.

سازش‌ناپذير، اصولگرا ،اصلاح‌طلب، استقلال طلب و آزادی خواه راستين بايد اين اصل اساسي را خوب بفهمد و بدان عمل كند.

برنده اصلی اين بازي بزرگ در درجه اول ملت ايران بود با رهبري هوشمند و با صلابت و دولت اعتدال، تدبير و اميد .و بعد همه ملت‌هاي ديگر، به خصوص ملت‌هاي جنوبي.

جنگ به طور موقت باخت و صلح موقتا برد. جنگ و جنگ‌طلبان به عقب رانده شدند و صلح و صلح‌طلبان پيروز اين ميدان. روشن است كه براي حفاظت از صلح بايد همیشه هوشيار و آماده دفاع بود.

اسراييل، جناح جنگ‌افروز امريكا، عربستان بی هویت و فرانسه سوسياليست مرتجع ،بازندگان اصلي جهاني اين بازي بودند و در مقابل، ملت‌هاي حق‌طلب و صلح‌طلب جهان برنده آن.

در ايران ما هم انقلابيون دروغين كه خود را قیم مردم می دانند و ابدا دركي از منافع ملي ندارند و نمي‌دانند كه هويت ديني‌شان در گرو هويت ملي است،هم بازنده اين بازي بودند. اصلاح‌طلب و اصولگراي جعلی، روشنفكر بي‌وطن و همه خودباختگان داخلي كه كاري با مردم و منافع‌شان ندارند و درگير خود و منافع حقير خويشند بازنده ديگر اين بازي. عمر اينان دارد به سر مي‌آيد و جزو تيم مردگان مي‌شوند.

زندگان- برندگان اصلی - اما مي‌دانند اين تازه آغاز بازي است و بايد آماده‌تر شد. باید شادی ملی را به نیرو برای تلاش ملی بدل کرد. باید از وابستگی به نفت خلاص شد.باید با تکیه به خود و به علم و دانش، تولید ملی و فرهنگ ملی کار و انضباط را شکوفا کرد. و فرهنگ نقد را. باید آزادی های اجتماعی را گسترش داد و به مردم بیشتر اتکا کرد. اینگونه است که امید ، معنای واقعی می یابد.

49 دیدگاه

۹۲/۹/۶

هاشم قربانزاده
۹۲/۹/۶ - ۱۵:۰۱
616
پاسخ
حقیقش اینه که به همان اندازه که نقد شما درباره فیلمهای سینمایی رو میخونم و سرار لذت میشم و از این نگاه خاص و زنده به سینما، به اندازه دانش و سواد کم خودم بهره میگیرم و میبینم کسی هست که داره میگه اون چیزی رو که میبینه نه اون چیزی رو که باید بگه.یه زد مصلحت اندیشی ناب...حالاکه داری درباره سیاست حرف میزنی فقط این حس چندشه که راحت نمیذاره منو.خودت میدونی دلیل محبوبیتت چیه...باج ندادن.چیزی که تو این متن سیاسی خیلی نمیبینم.بهتر نیست آیا این جهان بدون راستی را برای خودشان بگذاریم و بگذریم....؟؟بگذریم از این پیچ و به خیابان بعدی برویم.من آنجا یک سینما میشناسم.بلیطی بخریم و به تماشای پرده ایی بنشینیم که او هم نیز دروغ میگوید.اما دروغی برای گفتن حقیقت....
سینما نقد کن مسعود خان، نه سیاست.
محسن
۹۲/۹/۶ - ۱۹:۲۴
1211
پاسخ
ضعیفه، باسمه ای و آب دوغ خیاری. فراستی جان هیچکاک و فورد را بچسب. کجای ظریف ملی -و بعد جهانی- است؟ از شما که سینمای ملی -و بعد جهانی- را مطرح کردی بعید است :)
انسیه.ب
۹۲/۹/۶ - ۲۲:۰۳
54
پاسخ
مثل همیشه باهاتون موافقم
اسماعیل
۹۲/۹/۹ - ۱۳:۵۶
03
پاسخ
سلام برشما بنده اعتقاد دارم کسی که تکلیف خود را باجهان ومحیط پیرامون وجامعه خود بارویکردی عقلانی و نه روشنفکرانه دروغین روشن کرده دراکثر مواقع درهرحوزهای که مربوط به انسان و ساحت انسانیست ویا علوم انسانی اشتباه نمی فهمد واشتباه تحلیل نمی کند . استاد بزرگوار شما دارای تمام این خصوصیات که گفتم هستید ولی ای کاش در حوزه مسائلی ازاین قبیل وارد نمی شدید زیرا رسا لتی که شما برعهده دارید حداقل به نظر این حقیر بسیارمهم تر است .نظر به این که انچه گفتید صحیح است ولی بهتر است در این شرایط بهانه به دست افرادی که می گویند شما در حوزه ای اظهار نظر می کنید ندهید .بادرود
امید
۹۲/۹/۹ - ۱۵:۰۵
13
پاسخ
عالی بود دلم برایت تنگ شده
رویا
۹۲/۱۱/۲۳ - ۰۰:۱۳
10

با سلام. جناب مسعود خان با شما موافقم. فقط یک تذکرخدمتتان عرض کنم.آن هم اینکه اگر می شود برای ینکه مخاطبین، شما را آدم هردمبیل و وسط هر معرکه نبینند:لطفا با ذکر جزییات و اوردن شاهد مثال برای سخن خود، افراد نااگاه از ماهیت وسیع و در عین حال قاعده مند نقد آگاه کنید.راستی من قبلا هم پیام فرستادم اصلا آنها را خواندهاید؟ بازهم از شما ممنونم.

یاسر
۹۲/۹/۹ - ۲۲:۱۴
57
پاسخ
و البته چقدر زود ثابت شد که همه این حرفها اشتباه است
پریا
۹۲/۹/۱۰ - ۰۰:۰۴
03
پاسخ
درود
فیلمساز کوچک
۹۲/۹/۱۰ - ۰۰:۳۳
43
پاسخ
واقعا تکی ... ما از شما ، از نقدهاتون ، از دیدتون ، از نوع نگاهتون درس انسانیت یاد گرفتیم . درود بر قلب پاک و مهربونتون
عباس
۹۲/۹/۱۰ - ۰۱:۲۵
23
پاسخ
احسنت.........................................................
دوست
۹۲/۹/۱۱ - ۰۱:۰۹
64
پاسخ
خب به اون دوستاتون حالی کنید.وحید خان جلیلی و طالب زاده
محمد
۹۲/۹/۱۱ - ۰۲:۳۱
21
پاسخ
متن مفیدی بود بخصوص دو خط آخرش
Reza
۹۲/۹/۱۱ - ۱۳:۲۹
21
پاسخ
Great!
ایرج
۹۲/۹/۱۱ - ۱۹:۲۷
05
پاسخ
این متن رو الان کی نوشته؟؟؟
حسین
۹۲/۹/۱۱ - ۲۰:۵۷
13
پاسخ
استاد خوب بود.
اشی
۹۲/۹/۱۲ - ۲۳:۵۴
24
پاسخ
چه قضاوت عجولانه ای-چه طرفداری مضحکی-طرفداری از چه کسانی از ترک شدگان از زورگویان
حافظ شیرازی
۹۲/۹/۱۳ - ۲۲:۲۰
42
پاسخ
سلام. جناب فراستی.
لطفا فراموش نکنید که شما منتقد سینما هستید. نه تحلیل گر سیاسی، و به عبارت بهتر فتوادهندة سیاسی.
خواهشاً به هویت پیشین خود باز گردید. نه شما در شأن سیاست هستید، نه سیاست در شأن شما.
علی روضع سرا
۹۲/۱۰/۷ - ۰۸:۲۲
12

سلام دوست عزیز
اولا دوران تک قطبی بودن خیلی وقته سر اومده و بهتره شما هم بیایید تو دوران جدید.ثانیا نقد علمی برا هرکس جایزه و منتقد و غیر منتقد نمیشناسه.
سوما نقد یه قوهعلمی و عملیه و یه ابزاره نه یه علم که محدود به مورد خودش بشه و بس و در آخر اینکه بهتره طبق اصول شبعه ببینی چی گفته شده و نه اینکه کی گفته و البته گوینده اینجا هرکس نیست بلکه استادی صاحب نظر و متخضه.
امیدوارم تو نظر و نقد تمام جنبه ها رعایت بشه و تعصب و عقده از عقیده کاملا جدا بشن

علی
۹۲/۹/۱۸ - ۱۲:۰۵
43
پاسخ
از این مقاله خیلی استفاده کردم و نگاهم رو نسبت به دیپلماسی این دولت کامل کرد. خیلی ممنون از این آزادمرد
علی
۹۲/۹/۱۹ - ۲۱:۵۹
15
پاسخ
مسعود فراستی تقریبا در مورد همه چیز خوب اظهارنظر میکند اما کاش فعالانه به مهمترین کار دنیا از نظر خودش (نوشتن نقد) ادامه دهد
سهیل سعیدی
۹۲/۹/۲۰ - ۱۱:۲۴
21
پاسخ
زنده گان درست است ، نه زندگان
1غلظ 19
mersad128
۹۲/۹/۲۰ - ۱۳:۳۶
52
پاسخ
این صرفا توهمی زیباست که طرف مقابل با نرمش ما روی فروع از دعوا بر روی اصول ما دست می کشد.
البته انتظار تحلیلی به از این هم نمی رود اصولا از کسی که نمی فهمد سینما غیر از نوع فیلم برداری و گریم ... جزء دیگری هم دارد واقعا انتظار تحلیلی فراتر از این هم نمی رود.فردی که با احساس خودمنتقد پنداری مفرط زندگی می کند و همه را نفی می کند و به همه بی احترامی را مجاز می دارد...
محمدرضا
۹۲/۹/۲۰ - ۱۸:۵۴
11
پاسخ
سلام استاد.من هیوقت نفهمیدم که هم صحبتی با امپریالیسم یعنی چی؟متاسفانه مت خودمان دقیقا نمیدانیم چه میخواهیم.از طرفی چنان شعار های تند چپ میدهیم و از طرفی اینگونه و خفت بار با امپریالیسم سر میز مذاکره میرویم.فقط یک مهندس میتواند بفهمد چه بلایی سر مساله غنی سازی ما امد..من یک چپم اما چپ از جنس شریعتی و این مذاکره رو شکست یک انقلاب میدانم.شکستی که همه میدانند اما از گفتنش واهمه دارند.
حامد
۹۲/۹/۲۱ - ۲۲:۲۶
60
پاسخ
سلام
متن شسته رفته و منظمی بود. و بیانگر نگرش آزادمنشانه شما. که در موارد زیادی از شما شاهد بوده ام.
و البته این نوشته نظر شماست. و من آنجنان با آن موافق نیستم.
به نظر من اولا هنوز زود است که در این رابطه چنین متنی نوشته می شد. و تصور نمی کردم شما به این زودی موضع بگیرید در این رابطه. نیاز هست به گذر زمان
و دوم اینکه در مورد تأثیر بر جهان و اینکه آن ها هم حقوق خود را طلب کنند، باز هم نیاز به گذر زمان است و البته من عکس این فکر می کنم.
سوم هم اینکه به نظر من این توافق نه تنها پیام آور صلح و ... نیست بلکه مقدمه ای است برای تنش بیشتر، انزوای بیشتر و اوضاع آشفته تر. متن تنظیم شده این توافق نامه بسیار هوشمندانه از طرف غرب است و بسیار دارای قید است و دست و پا بند. البته باز هم نیاز به گذر زمان داریم.
غرض از نوشتن این چند خط این بود که: زود است چنین قضاوتی. کاش صبر می کردید حداقل مراحل اولیه همین توافق شش ماهه هم شروع شود. و اینکه نمی توانم تعجب خودم را پنهان کنم از اینکه آقای فراستی به این زودی چنین متنی را بنویسد.

و حرف آخر هم اینکه اینقدر در مورد این انقلابیون به قول شما دروغین بی انصافی نکنید. حتی با اینکه یک سری از نظرات شما - چه در حوزه سینما و چه در همین مطلب - درباره ی آن ها صدق می کند، اما همه ی قصه این نیست و همه ی قصه هم به همین زودی فهمیده نمی شود.
محمد
۹۲/۹/۲۳ - ۰۱:۰۸
03
پاسخ
مطلب جالبی بود به خصوص دو خط آخرش که واقعه تنهاترین راه برون رفت از مشکلات کشورمونه به امید روزی که کشورمون از وابستگی به نفت خلاص بشه و ما شاهد یک فرهنگ و اقتصاد غیر نفتی باشیم
اشی
۹۲/۹/۲۴ - ۱۵:۱۸
54
پاسخ
عجب طرفداری عجولانه ای
مهرآیین
۹۲/۱۰/۳ - ۱۷:۳۹
01
پاسخ
دوستان انتظار یه منتقدی رو دارن که آسته بره و آسته بیاد و فیلمهای روشنفکری رو بکوبه کاری هم به کارشون نداشته باشه تا هر گلی دوست داشتن به سر مملکت بزنن. نه خیر دوستان دیر اومدید زود هم میخواید برید. این منتقد ماخوذ به حیا(لا اقل در عرصه ی سیاست) خیلی چیز ها رو دید ولی حرف دل رو نزد. حالا داره از مواضع فردی که اتفاقا مورد تایید مقام معظم رهبری هم هست به طور معنوی و با این نوشته ها حمایت میکنه. تا بلکه از افراطی گری و عربده کشی نجات پیدا کنیم و ایران واقعی رو به دنیا بشناسانیم. یکبار که شده هوش به خرج بدیم و تناقضات غرب را با منطق و هوش در دنیا نمایان کنیم. ولی نه... مثل اینکه به نفع عده ای نیست! به نفع مردم هست، به نفع ایران هست، به نفع نظام مقدس اسلامی هست ولی به نفع افراطیون نیست. افراطیونی که انگار نا خواسته مهره ی آمریکا و اسراءیل شده اند.
یاد مثال فردی می افتم که با همسایه اش دشمن بود و از نوکرش خواست تا سرش را ببرد و در خانه ی همسایه پرت کند تا او را قانون دستگیر کند. افراطیون ما هم دارند گردن ملت ایران را میزنند تا دشمن را بدنام کنند در حالی که نمی دانند دشمن بسیار زیرک تر از این حرف هاست و عقل این عقب مانده ها دیگر به اینجا قد نمی دهد.
درود بر مسعد فراستی
ارش
۹۲/۱۰/۴ - ۱۵:۳۴
00
پاسخ
یک دولت اول از هرچیز باید مردمی باشد یعنی با مردمان خودش و دنیا خوب باشد این دولت که این را ندارد-مردمانش که ازاد نیستند -از انورم می ایند میگویند اسرائیل باید از نقشه جغرافیا حذف شود..اصلا معلوم نیست اسرائیل برای چی باید نابود شود!!!!هیچکس دلیلشو نمیگه!!! ایا دلیلش فقط فلسطین است خب فلسطین چه ربطی به ما داره از ما نیستند ایا هدف ما کمک به مردم فقیر و مظلومه؟خب این همه مظلوم و فقیر در کشور خودمان وجود داره این همه مشکل همینجا هست چرا دارید راه دور میرید!!! هدفتون کمک به مردم جنگ زدست؟؟؟ خب پس چرا اونوقت که تو افغانستانو عراق و لیبی و گرجستان جنگ بود کمک نکردید!!! همه اینا به کنار-شما با غرب سر قضیه هسته ای کنار امدید-چطور شد شما که تا 2ماه پیش میگفتید ما به هیچ وجه از حق خود کوتاه نمییایم پس چه شد به یک باره کوتاه امدید-اهان حتما اینجا فقط مردم ایران بازیچه بودند که 8سال تو گرانی زندگی کنند-اقای فراستی شما که انقدر خوب یک فیلمو نقد میکنی چطور این متن نوشتی!!!! دچار جو زدگی شدی استاد این چه متنی است-
رضا
۹۲/۱۰/۴ - ۱۶:۰۴
00
پاسخ
دیدگاه قوی بود ممنون
علی روضه سرا
۹۲/۱۰/۶ - ۱۴:۵۴
00
پاسخ
با سلام خدمت استاد عزیز
بنده یکی از علاقه مندان به نقدهای پویا و زنده و بی حاشیه شما هستم ولی صد افسوس که برنامه نقد شما به دلایلی نامعلوم تعطیل شد و متاسفانه نقدهاب آبکی و سمبلیک جاش را گرفت.
البته هنوز هم از طریق سایت و نوشته های شما از نقدهاتون لذت برده و استفاده میکنم.به نظرم خصیصه ویژه نقد شما جهت دار بودن و بی موضع و علمی و در عین حال صریح بودنشه.
دوست دارم راهنماییم کنید تا قوه نقد را یاد بگیرم.
امیدوارم جوابم را بدید.همیشه پایدار و مستدام باشید.یاحق
سهیل
۹۲/۱۰/۹ - ۰۸:۰۵
00
پاسخ
ظاهرا خیلی از مرحله پرتی، متن توافق نامه با ترجمه و اصلی رو برو پیدا کن بخون. به ترکمن چای گفته زکی! واقع بین باش! این پیر مردهای سیاست تو عهد تیرکمون سنگی هستن. به آمریکایی که چهر برابر بودجه سالانش بدهکاره، نباید باج داد. 17 تریلیون دلار بدهی یعنی فاتحه!!!!! ظریف بیاندیش آقای فراستی. یا کلا بی خیال سیاست شو!
ارش
۹۲/۱۰/۱۱ - ۲۰:۳۳
00
پاسخ
سلام مسعود جان. خواهش می کنم یکبار (فقط یکبار) مفاد توافقنامه ژنو رو بخون (تعلیق غنی سازی 20%، اکسید کردن حجم انبوهی از سوخت 5%، تعطیل کردن آب سنگین اراک، توقف چرخش سانتریفیژها و اجازه بازرسی آزاد از سایت های مختف هسته ای و حتی امنیتی) و بعد به نظرات طرف های غربی گوش کن (مصاحبه های اخیر اوباما، جان کری و فرانسوا اولاند و سکوت عجیب صیهونیست ها)...امیدوارم شجاعت و صراحت همیشگی رو 5 ماه دیگه هم داشته باشی. (البته تاریخ، بصیرت نافذ شما رو به من و امثال من که یحتمل بازیکن فیکس تیم مردگانیم ثابت کرده!! روزی بی جهت به نفع کیارستمی قلم زدی و بعد با نقد های درست و بجا خواب رو از چشمان آقای اگزوتیک ساز و جوجه روشنفکرهایش ربودی). با تمام این اوصاف دوستت دارم رییس!!
مجید
۹۲/۱۰/۲۰ - ۱۳:۳۸
00
پاسخ
با تمام شانی که برای جناب فراستی قائلم باید بگوییم نویسنده متن را بسیار ساده لوحانه و با تصور این که طرف مقابل پایبند به این قرارداد هاست نوشته شده
در این قرارداد طرف مقابل اولا خود به توافق عمل نمیکند و نه کاملا ان را نقض میکند بلکه جوری وانمود میکند که توافق نقض نشده ولی خود نیز به ان به درستی عمل نمیکند
و در مقابل فقط این ایران هست که برای گرفتن حق خود بعضی از حقوق خود را واگذار کرده است
میم
۹۲/۱۰/۲۱ - ۲۰:۴۹
00
پاسخ
با سلام
بنده از درک و فهم بالای شما در نقد و بررسی فیلم خیلی چیز ها اموختم.
و در نقد بسیاری از فیلم ها با شما هم عقیده بودم
و شما رو ادم منطقی می شناختم و می شناسم
اما این تحلیل شتاب زده شما که ناشی از ذوق بیش از حد است
و به سن شما که باید یک کم صبور باشید و دقیق قضایا را بررسی کنید نمی خورد
این تحلیل برای یک جوان 20 ساله که خیلی سطحی به مسایل سیاسی نظر می کند خوب است.

ولی من به عنوان یکی از طرفدارای شما خواهش می کنم به همون نقد فیلم بپردازید
"خواهشا در مسایلی که تخصص ندارید وارد نشوید"

البته نتیجه این توافق را بعد ها خواهید فهمید و نمی دانم باز هم روی این حرف امروزتون پافشاری می کنید یا نه
سن من 21 ساله ولی فک می کنم در این مساله شما اشتباه کردید
ممنون
ben
۹۲/۱۰/۲۸ - ۰۱:۴۴
00
پاسخ
بذارید که قبول نکنیم این متن از مسعود فراستیه.فراستی هم با سواده هم صبور
کیوان
۹۲/۱۱/۱ - ۱۱:۳۳
00
پاسخ
مسعود هم مثل هر ایرانی دیگه ای حق داره نظر خودش رو در مورد هر مسأله سیاسی بگه. اگر قرار باشه این طوری صرف این که کسی رسما از حوزه سیاست ارتزاق نمی کنه قرار باشه به خودمون حق بدیم که به آدم ها بگیم تو باید در مورد سیاست حرف بزنی یا نه اولاً نظرات اکثر دوستانی که بهش اعتراض کردند هم به شدت زیر سؤال میره و ثانیاً نشون می ده چه درک نادرستی از رابطه نقد و سیاست داریم. یعنی یه منتقد خوب نباید در مورد یه اتفاق سیاسی به این مهمی موضع داشته باشه؟ من شک دارم منتقدی که با یه ژست روشنفکرنمایانه بگه من کارم نقده و وارد سیاست نمی شم (به عنوان مخالف یا موافق، فرقی نمی کنه) اصلا بتونه از موضع یک منتقد مستقل ایرانی و با موضعی مشخص و تعریف شده نقد سینمایی کنه . متأسفانه اکثر ما تو کامنت هایی که واسه مسعود می ذاریم نشون می دیم که یا صرفاً شیفته ویژگی های منحصر به فردش هستیم یا این که به دلیل نقدهای تندش ازش رنجیدیم و دیگه هرچی بگه قبولش نداریم. مسعود هم مثل همه آدم ها خطا و اشتباه داره ولی این رو به همه دوستان می گم. خواهش می کنم با خودتون صادق باشید. فکر نمی کنید حضور مسعود فراستی در ایران به عنوان یه منتقد و اصلا به عنوان یک انسان فواید و آثار مثبت بسیار زیادی داشته؟ استقلال رای و طبیعت انسانی من باعث میشه که نتونم در همه موارد با مسعود موافق یا مخالف باشم. البته نظرش در مورد توافق هسته ای رو قدری عجولانه می دونم ولی چیزی که برای من مهمه اینه که حالا با خوندن این نقد فضای ذهنی مسعود و دغدغه هاش رو بهتر می شناسم. بقیه دوستان رو نمی دونم ولی در هر بحث و مناظره ای هدفم اینه که آدم های دیگه رو بفهمم و از طریق فهمیدن اون ها خودم به مواضع روشن تری دست پیدا کنم. مسعود جزء آدم هاییه که باعث میشه تکلیفت با خودت و دنیا روشن تر بشه. برای همین به خودش و این نظرش به شدت احترام می ذارم ولی این به این معنی نیست که خط به خط این نوشته نظر منم هست. واقعا دلم واسه ترکیب جیرانی - فراستی تنگ شده. هر دفعه که چهره جذاب آقای گبرلو رو می بینم از خودم می پرسم چرا....؟
محمد
۹۲/۱۱/۳ - ۲۳:۰۲
00
پاسخ
لینک خرید کتا بها یتان کار نمیکنه ، یا اصلا لینک خریدی موجود نیست
جواد
۹۲/۱۱/۵ - ۱۱:۴۰
00
پاسخ
باورم نميشه اين متنو خودت نوشتيه باشي. اگه فلم خودت باشه معلومه كه از آويني هيچي ياد نگرفتي و سياست هم اصلا سرت نميشه البته ببخشيدها پاك نااميدم كردي
معلومه كه جو گير شدي برادر.
احمد
۹۲/۱۱/۶ - ۰۹:۱۵
00
پاسخ
سلام آقای فراستی
شما تنها کارشناسی هستید که هر وقت روی صفحه تلویزیون ببینمتان، عوض کردن کانالها رو متوقف میکنم و پای برنامه تان مینشینم. چون حس میکنم شما "فرم" را با تمام وجودتون درک کردید و این توضیحات و تحلیلهاتون رو شدیداً دلچسب میکنه. اما از این متنتون زیاد خوشم نیومد. هر چند که من هم معتقدم امضای این توافقنامه، اتفاق مهمی بود؛ و البته چون دولت سر کار است، باید از کارهایش حمایت کرد تا مجموع حمایتهای ما منجر به قدرت بیشتر اونها در مذاکرت بعدی بشه. ولی متوجه نمیشم که منظورتون از "انقلابیون دروغین" چه کسانی هستند. به نظرم هم شاکله کلی دولت قبل و هم این دولت و هم اکثر فعالان سیاسی ما، عشق به انقلاب و اسلام و آقا موج میزنه و البته به تبع تیپ شخصیتی و نوع تفکرشون، سیاستهای مختلفی رو پی میگیرند و این نباید به تعبیر به «انقلابییون دروغگو» بشه.
بعلاوه اینکه چهره ایران در دولت نهم هیچ منزوی نبود (فکت های زیادی هم برای اثبات این ادعا وجود دارد)؛ بلکه این حالت در دولت دهم رخ داد. این یعنی اینکه رویکرد و سیاستهای دولت نهم، اشکالی نداشت و اون چیزی که به وجهه ما ضربه زد، ادعای دروغی بود که دولت ما رو به اسم «دولت غیرقانونی» در دنیا معرفی کرد. چنین دولتی با اتخاذ بالاترین سطح منطق و عشق هم نمیتونست وجهه خوبی در جهان پیدا کنه.
پویان
۹۲/۱۱/۶ - ۰۹:۳۸
00
پاسخ
سلام جناب فراستی
من از بیشتر نقدهای شما لذت بردم اونم بخاطر روراست بودن شما. درباره اتفاقاتی که فرمودین البته انعطاف لازمه ولی در مقابل کسی که اگه دین نداره ذره ای انسانیت و انصاف داشته باشه. این حرکت تیم دیپلماسی که برای من بسیار قابل احترام هستند نشون داد این عزیزان هنوز نه غرب را خوب شناخته و نه از تاریخ این طور انعطاف ها درس گرته اند.
آرزوی توفیق و سعات برای شما و تیم دیپلماسی
مرتضی
۹۲/۱۱/۹ - ۲۱:۵۵
00
پاسخ
جناب فراستی خسته نباشید - فکر کنم شما بهتر ه همون دنبال سینمای ملی و هیچکاک و فورد و از این مسائل باشی .... کجای این مسئله برده از شما ناامید شدم من دوست دار شما هستم ولی دلیل نمیشه هرچی گفتید دربست بپذیریم کجا ما فعال شدیم ، طرف مقابل رو نمی بینید ، پر رو تر از همیشه داره تهدید می کنه و بیشتر از همیشه اینه دیپلماسی فعال ما ! - قفل شدن تحقیقات هسته ای کجاش دیپلماسی فعاله . یواش یواش داری به کسایی باج می دی که تفکرات سینمایی شون معلومه از کی حمایت می کنن از همونا که شما همیشه مخالفشون بودید !
آهسته ، آهسته دارید از مرتضی آویینی فاصله می گیرید ، آیا حواستان هست!
امیدوارم دلسردمان نکنید...
علی
۹۲/۱۱/۱۲ - ۰۷:۲۸
01
پاسخ
آقاجان چرا دیگه نقد نمینویسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کوله
۹۲/۱۱/۱۲ - ۲۳:۲۹
00
پاسخ
همچین نقدی از آقای فراستی غیر قابل پیش بینی بود فکر کنم بقیه هم همین نظر رو دارن در هرصورت نظر همه محترمه بخصوص آقای فراصتی
عبدالحسین
۹۲/۱۱/۲۳ - ۱۶:۰۲
01
پاسخ
1-((هويت ديني‌در گرو هويت ملي )).تمام اشتباها از همین جا شرووع میشه.فکر میکنیم هویت ملی ظرف و هویت دینی مظروف.
2-وقتی با گروهی سر مذاکره میشینی که به خون تو تشنن،کافیه از مواضع خودت ذره ای کوتاه بیای،مطمئن باش بازی رو باختی.دلیلشم اینه که اون طرف فقط به فکر اینه که تو رو به زانو در بیاره.مذاکره بهونس.کما اینکه هنوز که جوهر تفاهم نامه خشک نشده زدن زیر حرفشون
3-وقتی اونا میبینن با این تحریم ها ایران داره یه کم کوتاه میاد،احساس میکنه که این تحریم میتونه ایران رو از پا در بیاره،در نتیجه دیر نیست اون روزی که تحریم های شدید تری نسبت به فبل تصویب کنن.
عبدالحسین
۹۲/۱۱/۲۳ - ۱۶:۰۲
01
پاسخ
1-((هويت ديني‌در گرو هويت ملي )).تمام اشتباها از همین جا شرووع میشه.فکر میکنیم هویت ملی ظرف و هویت دینی مظروف.
2-وقتی با گروهی سر مذاکره میشینی که به خون تو تشنن،کافیه از مواضع خودت ذره ای کوتاه بیای،مطمئن باش بازی رو باختی.دلیلشم اینه که اون طرف فقط به فکر اینه که تو رو به زانو در بیاره.مذاکره بهونس.کما اینکه هنوز که جوهر تفاهم نامه خشک نشده زدن زیر حرفشون
3-وقتی اونا میبینن با این تحریم ها ایران داره یه کم کوتاه میاد،احساس میکنه که این تحریم میتونه ایران رو از پا در بیاره،در نتیجه دیر نیست اون روزی که تحریم های شدید تری نسبت به فبل تصویب کنن.
سارا
۹۲/۱۱/۲۵ - ۱۲:۵۰
02
پاسخ
متنی چاپلوسانه ولوس و از روی جوی کاذب و دروغین برامده از سایر سینماگرایان و سیاست مداران....ای کاش اینقدر زود قضاوت نمیکردید...وای کاش میفهمیدید چ بر سر خون فرزاندان ملت امده...و ای کاش شجاعت نقدش ر را هم مثل همیشه داشته باشید
علی کیا
۹۲/۱۲/۲۳ - ۰۲:۲۹
11
پاسخ
مدتهاست بین باسواد بودن جناب فراستی(با توجه به بیوگرافی ایشان و مستدل بودن نقدهایشان) و بیسواد بودن این جناب(با توجه به قضاوت های سنگینشان همچون "فرانسه سوسياليست مرتجع") مانده ام!
کسی که همیشه از "گنده تر از دهن حرف زدن" فیلمنامه ها انتقاد میکند خود بیش از همه دچار این "مرض" شده است.
میلاد
۹۳/۱/۱۱ - ۲۲:۲۷
01
پاسخ
استاد ، به گمانم ،همان قدر که در سینما عمیق هستید در این مطلب سطحی بودید .
ضمنا واضح نگفتید که منتقدین ژنو حسابشان با کسانی که به قول شما بازنده و انقلابی دروغین بودن جدا هست یا نه؟
به شدت تجویزی بود این متن شما .
سجاد ابراهیمی
۹۳/۸/۲۵ - ۰۵:۳۲
01
پاسخ
سلام استاد...مخالفم. دلیلش هم همین که هیچ اتفاق خاصی نیفتاد!!! نه تحریمی رفت...نه امتیاز خاصی آمد! اگر چه امتیازهای زیادی رفتند و رفتند که بروند و حالا حالاها هم نمیشود که برگردند! البته شاید بشه که برگردند اما ... آری شود ولیک به خون جگر شود!
All Rights Reserved by MassoudFarassati.com 2012

© Deyhim

info@massoudfarassati.com